Darček zadarmo ku každej objednávke nad 20 €

Zavřít

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok internetového obchodu kubisport.cz, reflektuje právne predpisy SR, najmä zákon č. 82/2012Sb., Občiansky zákonník a zákon č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa. Reklamáciu je možné vykonať iba v prípade, že je tovar v záručnej dobe. Zákonná záručná doba na všetok spotrebný tovar je 24 mesiacov. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny tovaru, alebo ak bola vymenená súčiastka výrobku, začne plynúť nová záručná doba k danému výrobku, resp. k jeho novej časti, znova od prevzatia novej veci, resp. veci s novou súčiastkou.

Záruku nie je možné uplatniť v týchto prípadoch:

  • tovar bol reklamovaný po záručnej dobe
  • tovar bol neodborne inštalovaný, upravovaný či opravovaný
  • tovar bol používaný v rozpore s priloženým návodom na obsluhu
  • tovar bol poškodený živlom - vodou, bleskom, ohňom alebo elektrickým výbojom
  • došlo k neoprávnenej zmene údajov v záručnom liste

Rozpor s kúpnou zmluvou
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak.

Zhodou s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci na použitie veci uvádza alebo na ktorý sa vec obvykle používa.

Práva kupujúceho pri výskyte vady v záručnej dobe:
V prípade, že sa v priebehu záručnej doby vyskytne vada, má kupujúci, v závislosti od povahy tejto vady, pri uplatnení záruky tieto práva:

  • ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
  • ak ide o neodstrániteľnú vadu brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, tie isté práva spotrebiteľovi patria, ak ide síce o vady odstrániteľné, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie vady sa považuje, ak rovnaká vada brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znova. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace jej riadnemu použitiu
  • ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje spotrebiteľ výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Spôsob reklamácie
Reklamáciu je potrebné uplatniť u predávajúceho. K reklamovanému tovaru je vhodné priložiť čitateľný originál či kópiu dokladu o nákupe – faktúru či treba kúpu preukázať iným spôsobom, a ďalej popísať závadu. Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Termíny pre vybavenie reklamácie
Reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa ich uplatnenia, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.


Naša adresa na uplatnenie reklamácie je:

KUBIsport 
Nádražní 92
513 01 Semily